Brainstorm met James Boekbinder 9 maart
Instelling: waarschuwing als je je bestemming hebt bereikt.
Over 3D bril
3d bril is een uiterste. Wil je zo ver gaan, Is een bril wel nodig? IS er een minder extreme oplossing?
Oplossing: Paar schermen om je heen.
Waarom geen 3d bril:
Controle kwijt
Doel: Iemand afsluiten van de directe omgeving, zonder dat je iemand zijn (perceptueel) vermogen ontneemt, zodat het niet beangstigend wordt.
3d schermen.
Sound canon (MIT) : gericht geluid tot 300m. Jim zal hierover nog informatie verschaffen.
Ninon: Schermen die voor je zakken als je eenmaal zit, net als in een vliegtuig.
– idee overgenomen, 3D-bril geschrapt
Over Inhoud concept
Ga stap voor stap te werk, wat heb je nodig? Problemen ontleden, in de uitvoering
Eventueel een techniek verzinnen. Je ontwerp moet dat oplossen. Tegen welke problemen loop je aan? Jullie zitten op snijvlak tussen Industrieel ontwerp en Mediadesign. Wat gebeurt er precies? Waar moet de applicatie aan voldoen? Wat zie ik? Hoe sluiten fitness / sauna aan op dat wat ik in de trein doe of zie? Hoe bekijk je statistieken? Neem je die mee?
USP: Hoe langer iemand op een station verblijft en hoe fijner en relaxter hij zich voelt hoe beter dat is voor de NS en de bedrijven die rondom het station zijn.
Upperclass, mensen die veel reizen en geld hebben, willen wel meer betalen. Denk ook aan bedrijven die abonnementen inkopen.
NS health werktitel. Rust- of relaxcoupe
Vraag: ervaring in de relaxcoupe meenemen naar het fitnesscentrum.
Je kan elk moment binnenlopen in het fitnesscentrum. Dat is goed, want een meeting kan uitlopen of een trein kan vertraagd zijn. Wat gebeurt er in de trein en wat in het fitness/sauna/massagecentrum? Logistiek : schoenen, sportkleding, handdoek, schoenen poetsen.
Hoe zorg je voor afsluiting?
Hoe wordt er gemeten en wat wordt er gemeten. Wat kun je met die data?
NS wil zichzelf een nieuwe identiteit aanmeten.
Wat krijg je te zien?
Meting
Bloeddruk
Hartslag
Stress niveau
BMI
cholesterol
Aan de hand daarvan wordt er een fitness programma opgesteld.
Verzorging van lichaam en geest.
Milieu
Health miles
Milestones
Ns diamond
Improving your health, sitting on your ass in First class
Bedrijven om een plus abonnement af te sluiten.
Meditatie: ligt aan hoe je het brengt is in onze handen.
Thee in coupe tijdens reis? Herbal tea?
Wellness geen fitness
Interactie tussen phone en applicatie: BMI meter, hartslagmeter, stappenteller op je gsm?
Maak het chiquer en maak het mooier, jas en tas oplossing.
Voor de les:
Denken aan hufterproof maken van het ontwerp. Hoe komen mensen binnen, hoe niet. Schermen aan metalen kabels, toegang op irisscan of op abonnementskaart?
Kluisjes onder de stoel? Voor onbezorgd wegdromen…
Personal Development, opkikkeren, condition, slogan moet in engels om doelgroep te benaderen. Trainfrogging. Did you have your frog today? Kikker: transformatie van eitje – visje – kikker, veerbaar, alert, “opkikkeren” , purple cow. Jim: oppassen met gebruik van dieren, kan internationaal een hele andere betekenis hebben.
Hoe groot is de doelgroep – doelgroeponderzoek --à Ninon
1 Industriele vormgeving treincoupe – Peter
2. Visuele vormgeving produkt (let op peter dit heeft prioriteit) – Peter
Meditatie onderzoek – Peter
Biofeedback, technologische oplossingen voor ons produkt - Stefan
Logo NS healthmiles – Marieke
Voorbereiden Presentatie – Sylvia
Wat is de rol van KPN in het geheel?
Look en feel
Gedacht wordt aan
Stefan: ronde vormen, cirkels, kijken naar logo’s van zorgverzekeraars
Stefan: Groen en wit – geel en blauw wordt groen…..
Peter: Strak: grijs zwart, blauw?
Ninon: Idem Marieke
Marieke: Wit, metallic blauw, grijs/metallic, licht olijfgroen.
No comments:
Post a Comment